سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین همدم، دانش است . [امام علی علیه السلام]

بینه


عکس کوروش
در تخت جمشید
منشور حقوق بشر کوروش
پادشاه باستانی ایران

کتبیه منشور آزادی کوروش

دعای کوروش در حق سرزمین ایران : اهورا مزدا ، این سرزمین را ، این مرز و بوم را ، از کینه ، از دشمن ، از دروغ ، از خشکسالی حفظ کند .

در همایش سیزدهمین اجلاس سراسری اعضاء هیئت مدیره های کانون های سراسر کشور ، پائیز ???? ، از طرف کانون محترم اصفهان ، ماکت کتیبه لوح منشور آزادی ( حقوق ) بشر ، پادشاه باستانی ایران ، به همراه صفحاتی از ترجمه لوح ، تقدیم حضار گردید . که به جهت اهمیت موضوع ، ذیلا تقدیم می گردد .

هر چند در روایات و معلومات اسلامی ، به نقل برخی از مفسرین ، مراد « از ذو القرنین » در قران مجید ، به احتمالی ، شخص کوروش بوده است . لکن بدون شک ، نامبرده ، بزرگترین و برترین اعلامیه حقوق بشر دوران باستان را اعلام و اجرا کرده است .

در خصوص ترجمه عبارت متن کتبیه کوروش ، در کتاب « سرزمین جاوید » ،
تالیف ، ماژیران موله – هرتزفلد – گیرشمن ،

نویسنگان در این کتاب ، ادغان دارند که ، منشور آزادی کوروش ( در حدود ???? سال قبل ) به مراتب از اعلامیه حقوق بشر انقلابیون فرانسه در قرن ?? میلادی و اعلامیه حقوق بشر قرن ?? میلادی سازمان ملل متحد ، برتر و معنویت بیشتری دارد .

منشور و اعلامیه کوروش ، در سال ??? قبل از میلاد ، بعد از تسخیر و فتح شهر بابل صادر شده است . کوروش بعد از خاتمه زمستان در اولین روز بهار ، در بابل تاجگذاری کرد . شرح کامل تاج گذاری کوروش و حوادث آن دوران ، به صورت مفصل توسط « گزنفون » سردار و مرد جنگی و فیلسوف و مورخ یونانی ظبط و بیان شده است .

کوروش بعد از تاجگذاری ، در معبد مردوک خدای بزرگ بابل ، منشور آزادی نوع بشر را قرائت نمود .
متن سخنرانی و کتبیه کوروش تا این اواخر نامعلوم بود . تا اینکه اکتشافات در بین النهرین از ویرانه قدیم شهر « اور » کتبیه ای بدست آمد و بعد از ترجمه معلوم شد ، همان متن منشور آزادی نوع بشر ، کوروش میباشد .
این کتیبه سنگی اینک در کتابخانه ملی انگلستان نگهداری میشود ،
بدون تردید ، از قدیمترین و مهمترین اسناد حقوق بشر ، در تاریخ باستان می باشد .

در این کتبیه کوروش خود را معرفی نموده و اسم پدر ، جد اول ، دوم و سوم خویش را نام می برد و اعلام می دارد که پادشاه ایران و پادشاه بابل و پادشاه جهات اربعه ( کشورهای اطراف ایران ) می باشد ، آنگاه در مقام بیان حقوق بشر و منشور آزادی خویش اعلام می دارد :

ترجمه عین کتبیه :




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

در فاصله میان فاجعه مدرسه فیضیه و ماه محرم (2 فروردین تا 4 خرداد 42) مبارزه امام اغلب در قالب صدور اعلامیه‌های متعدد بود. فرا رسیدن ماه محرم وضعیت را به یک رویارویی گسترده کشانید. ایام محرم بهترین موقع برای افشای جنایات رژیم و برنامه‌های ضد اسلامی شاه بود. ساواک که از جایگاه ویژه این ماه اطلاع داشت، پیش از آغاز آن، بسیاری از وعاظ را احضار و آنان را ملزم کرد که در محافل و مجالس:
""1-علیه شاه سخن نگویید.
2- علیه اسرائیل مطلبی نگویید.
3- مرتب به مردم نگویید که اسلام در خطر است. ""
امام خمینی در نشستی با مراجع و علمای قم پیشنهاد کرد در روز عاشورا هر یک از آنها برای مردم و عزاداران حسینی سخنرانی کرده و از مظالم و جنایات رژیم پرده بردارند. امام خود نیز علیرغم تهدید رژیم، در ساعت 4 بعد از ظهر عاشورای 42 که مصادف با 13 خرداد آن سال بود برای ایراد سخنرانی به طرف مدرسه فیضیه رهسپار شد.

img/daneshnameh_up/3/3f/15kh1.jpg


ایشان پس از بیان فجایع دلخراش کربلا، حمله دژخیمان شاه به فیضیه را به واقعه کربلا تشبیه نمود و آن فاجعه را به تحریک اسرائیل دانست و رژیم شاه رادست نشانده اسرائیل خواند. امام همچنین با اشاره به التزام گرفتن ساواک از وعاظ که به شاه و اسرائیل بدگویی نکرده و نگویید اسلام در خطر است اظهار داشت: «تمام گرفتاریهای و اختلافات ما در همین سه موضوع است … اگر ما نگوئیم اسلام در خطر است آیا در معرض خطر نیست؟ اگر ما نگوییم شاه چنین و چنان است آیا این طور نیست؟ اگر ما نگوییم اسرائیل برای اسلام و مسلمین خطرناک است آیا خطرناک نیست؟ و اصولاً چه ارتباطی و تناسبی بین شاه و اسرائیل است که سازمان امنیت می گوید از شاه صحبت نکنید، از اسرائیل صحبت نکنید؟ آیا به نظر سازمان امنیت شاه اسرائیلی است؟»
img/daneshnameh_up/0/03/15kh.jpg



امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

موارد عمومی
بررسی قبل از انتخاب : مانیتور از جمله تجهیزات سخت افزاری است که پس از انتخاب ، چندین سال در کنار ما بوده و از آن استفاده خواهد شد ، بنابراین لازم است در زمان انتخاب آن بررسی لازم و جامعی صورت پذیرد. انتخاب نامناسب یک مانیـتور می تواند در درازمدت آسیب جدی را متوجه چشمان کاربر نماید. در زمان انتخاب یک مانیـتور ، لازم است از ضمانت نامه آن اطمینان حاصل نموده و کیفیت آن بصورت عملی بررسی گردد .
انتخاب یک مانیتور با محدوده دید مناسب : مانـیتور انتخابی ، می بایست دارای محدوده دید قابل قبول و متناسب با نوع نیاز کاربران باشد . مانیتورهای نوزده اینچ CRT و هیفده اینچ CRT دارای محدوده قابل دید مناسبی در ارتباط با اکثر کاربردها می باشند .
استفاده از فضای بیشتر با استفاده از دو مانیتور. در صورتیکه نوع استفاده از کامپیوتر بگونه ای است که ضرورت وجود یک محدوده دید بیشتر وجود داشته باشد، می توان از دو مانیتور کوچک در مقابل یک مانیتور بزرگ استفاده نمود. در این رابطه می بایست کارت گرافیک دارای پتانسیل ارسال دو تصویر همزمان بر روی دو مانیـتورباشد .بدین ترتیب ،می توان دو تصویر جداگانه از یک کامپیوتررا بر روی دو مانیتورمشاهده نمود.
استفاده از پورت های USB: با استفاده از پورت های USB ، می توان بسادگی و بسرعت تجهیزات جانبی رابه کامپیوتر متصل نمود.در برخی مانیتورها ، تعدادی پورت USB از نوع USB 1.1 یا USB 2 تعبیه شده است .پورت های USB 1.1 دارای سرعت انتقال کمتری نسبت به USB 2.0 بوده و از آنان بمنظور اتصال تجهیزاتی نظیر صفحه کلید و موس استفاده می گردد. از پورت های USB 2.0 ، می توان بمنظور اتصال تجهیزاتی نظیر رایتر و یا هارد دیسک ها استفاده نمود . ( امکان استفاده از تجهیزات فوق توسط پورت USB 1.1 نیز وجود خواهد داشت ، در چنین موادی سرعت کاهش پیدا خواهد کرد ).
استفاده از مانیتورهای دارای بلندگو در صورت نیاز. استفاده از مانیتورهائی که دارای بلندگو می باشند ، صرفه جوئی در فضای میز کاری شما را بدنبال خواهد داشت. کیفیت صدا در بلندگوهای فوق ، بسیار بالا نمی باشد . بنابراین در صورتیکه از جمله کاربرانی می باشید که کیفیت صدا برای شما حائز اهمیت است، می توانید این نوع از مانیتورها را انتخاب نکرده و از بلندگوهایی که دارای Sub Woofer می باشند ، استفاده نمائید (قیمت آنان بیشتر از بلند گو های معمولی است ) .



امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

 نوشتن چه سخت می‌شود غروب جمعه‌ها. هر چقدر که انباره‌ی ذهنم از کلمات و عبارات پر باشد، امّا باز کردن راهی به آن و بیرون کشیدن ترکیبی از آن‌ها برایم مقدور نمی‌شود.
اگر نبود بشارت آن‌که روزی خواهید آمد، شاید خسته می‌شدم. شاید ناامید می‌شدم. امّا آقای من! به موهای سرم که یک به یک سفید می‌شوند رحم کنید. پیران ما به دیدار شما نائل نیامده، یک به یک می‌روند. مباد که من هم قسمتی از این داستان دنباله‌دار باشم. که روی شما ندیده، رخ به خاک بسایم.
خدا انتظار فرج شما را از ما نگیرد! خدا نکند که روزی از آمدن شما مایوس شویم. که امیر مؤمنان فرمود دوست داشتنی‌ترین کارها در پیشگاه خداوند، انتظار فرج است تا وقتی که مؤمن این حالت خود را حفظ کند!
امروز هم منتظر ماندیم تا بیایید ای خورشید مغربی! امّا نیامدید. عطر تمام گل‌های نرگس؛

عجّل علی ظهورک...

غروب‌ها... غروب ها... غروب‌های جمعه‌ها... غروب‌های خستگی غروب‌های غصّه‌ها...

یه جمعه‌ی دیگه هم گذشت. امّا شکر... من هنوز همون منتظرم...




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

 



امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح


بسمه‌تعالی
الف: مقدمه

جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور در مورد پرونده ردیف ??/?? وحدت رویه، راس ساعت ? بامداد روز سه‌شنبه مورخه ??/?/???? به ریاست حضرت آیت‌الله مفید رئیس دیوان عالی کشور و با حضور حضرت آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی دادستان کل کشور و شرکت اعضای شعب مختلف دیوان عالی کشور در سالن اجتماعات دادگستری تشکیل و پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و قرائت گزارش پرونده و طرح و بررسی نظریات مختلف اعضای شرکت‌کننده در خصوص مورد و استماع نظریه جناب آقای دادستان کل کشور که به ترتیب ذیل منعکس می‌گردد، به صدور رای وحدت رویه قضایی شماره ??? ـ ??/?/???? منتهی گردید.

ب : گزارش پرونده

احتراماً معروض می‌دارد؛ طبق گزارش ??/?/???/ک ت/?? ـ ??/?/???? معاون محترم رئیس کل دادگستری استان تهران در محاکم کیفری این استان، از شعب بیست و هفتم و سی و هفتم دیوان عالی کشور طی پرونده‌های کلاسه ??/??/????? و ??/??/???? در استنباط از ماده ??? قانون مجازات اسلامی تبصره? ماده?? و ماده?? اصلاحی ???? قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب آراء مختلف صادر گردیده است که جریان امر ذیلاً گزارش می‌گردد:
?ـ حسب محتویات پرونده کلاسه ??/????? شعبه بیست و هفتم دیوان عالی کشور، براساس کیفرخواست





امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

 

 اگر تو خواهی در جهان هر دم شوی با افتخار

واجب است ای دل بخوانی این سخن معشوق وار

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

هر که خواهد در جهان هستی و فخر و اعتبار

گو بخواند هر دمی این جمله را با افتخار

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

عاشقی در مکتبش جلوه کند بیش از هزار

عاشق است هر کس که گوید این سخن را بی قرار

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

شیر حق مولای من ای جلوه ای از کردگار

تا که عشقت را بفهمم گویم این بی اختیار

لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

گاه مستم من گهی بیدار و گه گه هوشیار

گویم این جمله که باشد در جهان با اعتبار

لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار

 

 




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

تو همان چیزی خواهی شد

                           که به آ ن می اندیشی و عمل می کنی

 




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

 

یا حق

دلم تنگ شده برای دهلاویه

دلم تنگ شده  برای هویزه

دلم تنگ شده برای اروند

دلم تنگ شده برای غروب شلمچه

دلم تنگ شده برای آسمون جنوب

دلم تنگ شده برای خاک جنوب

 دلم تنگ شده برای  شهدا

یعنی میشه یه بار دیگه

یه شهید یه پرچم عشق        توی شهر ما غریبِ

نه فقط نام و نشونش          خاکش هم خیلی غریب ِ

رفقا ، دلا مون شهر فرنگ ِ  عشقامون هم ، با سرنگ ِ

تنها چیزی که غریب ِ          یاد بچه های جنگ ِ




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

** هرکه مـهر فـاطـمه(س)در دل ندارد، دیـن ندارد **
                                               *
* دین و ایـمان غیر حب فـاطـمه
(س)، امکان ندارد **

      ** بی ولای فـاطـمه(س) صوم و صلاة،ارزش ندارد **
                                                  
** خصم زهراء
(س)جائی غیر از دوزخ و نیران ندارد **

 




امین پورسرداری ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 5:43 صبح

   1   2   3   4      >
 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 11


کل بازدید :63228
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<